Der Wandel der jugendpolitischen Agenda und die Konsequenzen für die Konzeption der Lebensphase Jugend. Eine Analyse am Beispiel von Jugendpolitik in Luxemburg
Année: 2020
Auteur·e: Andreas Heinen, Helmut Willems
Entgrenzung der Jugend und Verjugendlichung der Gesellschaft. Zur Notwendigkeit einer »Neuvermessung« jugendtheoretischer Positionen
Année: 2020
Qualitätskonstruktionen. Zur Verarbeitung divergierender Qualitätsanforderungen in der Jugendarbeit
Année: 2020
Auteur·e: Sandra Biewers Grimm
The influence of well-being, social support, media use and sociodemographic factors on problematic social media sue among Luxembourgish adolescents
Année: 2020
Auteur·e: Andreas Heinz, Claire van Duin, Helmut Erich Willems
« I feel more Luxembourgish, but Portuguese too ». Cultural identities in a multicultural society
Année: 2020
Auteur·e: Isabelle Albert, Stephanie Barros
Developing multilingual practices in early childhood education through a professional development in Luxembourg
The Luxembourg COVID-Kids questionnaire – A questionnaire for children aged 6 to 16 about their experiences and well-being during the COVID-19 pandemic
Année: 2020
Auteur·e: Claudine Kirsch, Pascale Engel de Abreu, Sascha Neumann
Measuring sex and gender identity in a cross-national adolescent population survey: Perspectives of adolescent health experts from 44 countries
Année: 2020
Auteur·e: Adele Piper, Alina Cosma, András Költő, Andreas Heinz, Concepción Moreno-Maldonado, Saoirse Nic Gabhainn
Changes in school alienation profiles among secondary school students and the role of teaching style: Results from a longitudinal study in Luxembourg and Switzerland
Année: 2020
Auteur·e: Alyssa Grecu, Andreas Hadjar, Frederick de Moll, Jan Scharf, Julia Morinaj, Tina Hascher